رییس انجمن عکاسان ایران پیشنهاد داد:دبیرخانه جشنواره عکس برج میلاد در طول سال فعال باشد بازگشت Back
رییس انجمن عکاسان ایران با ارائه این پیشنهاد که دبیرخانه جشنواره عکس برج میلاد تهران دائمی شود گفت: برج میلاد تهران این روزها بیشتر از آنکه یک نماد شهری باشد، یک نماد هنری است، چرا که اتفاقات و رویدادهای فرهنگی در آن رخ می دهد و عکس های ثبت شده صرفاً نباید تنها نشان دهنده این نماد باشد، بلکه بازتابی از اتفاقات هنری و فرهنگی رخ داده در این مرکز بین المللی باشد.
 
به گزارش روابط عمومی برج میلاد تهران، مسعود زنده روح کرمانی همزمان با برگزاری دومین جشنواره عکس برج میلاد تهران با بیان این مطلب افزود: ششمین برج مخابراتی دنیا در سال های اخیر محل برگزاری رویدادهای فرهنگی همچون جشنواره فیلم و موسیقی فجر، نمایشگاه های هنری، برگزاری کنسرت ها، رویدادهای گردشگری و ... بوده است، اتفاقاتی که همگی حول محور این نماد رخ داده و نباید مورد غفلت قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: برگزاری دومین دوره جشنواره عکس اتفاقی بسیار خوشایند است، تصریح کرد: قطعاً عکاسان و شهروندان نباید برگزاری این رویدادها را مورد غفلت قرار دهند، بنابراین بهتر است که دبیرخانه به صورت دائمی و سالانه پابرجا باشد تا همزمان با برگزاری این رویدادها، عکاسان و شهروندان عکس های ثبت شده خود را به دبیرخانه ارسال کنند.
 
به  گفته زنده روح کرمانی، همچنین در داخل برج میلاد آثار هنری خلق و نصب شده است مانند اثر هنری گنبد آسمان یا اثر هنری استاد فرشید مثقالی که باید همه اینها مورد توجه قرار گیرد و پیشنهاد من این است که نباید صرفاً بدنه و سازه برج میلاد  محور سوژه های عکاسی باشد و باید به همه ابعاد هنری و شهری و مهندسی یک سازه در جشنواره عکاسی توجه شود و امیدوارم  شرکت کنندگان همگی به این موضوع آگاه باشند.
 
رییس انجمن عکاسان ایران همچنین درباره بین المللی شدن این جشنواره نیز گفت: برج میلاد ششمین برج مخابراتی دنیاست و با توجه به اینکه سازه های مرتفعی شبیه به برج میلاد در دنیا وجود دارد، باید به ویژگی های دیگر این سازه مانند ویژگی های توریستی و اتفاقات هنری و فرهنگی از نگاه گردشگران متمرکز شد؛ تا در بخش بین الملل  شاهد دریافت آثار حرفه ای عکاسی از نگاه گردشگران و عکاسان بین المللی باشیم.
 
وی در پایان نظر خود را درباره انتخاب هیات داوران نیز اینگونه توضیح داد: هیات داوران از یک گروه عکاسان حرفه ای و بنام هستند و چینش آنها بسیار خوب و منطقی بوده است. امیدوارم این هیات داوری شاهد آثار بسیار خوبی باشند و یک مجموعه بسیار خوبی از عکس های برج میلاد در اختیار آنها قرار گیرد.
تاریخ خبر:  1395/05/12