سعید صادقی هنرمند عکاس:نگاه عکاسان به معماری برج میلاد باید در تغییر نگاه شهروندان به این سازه تاثیرگذار باشد بازگشت Back

سعید صادقی، خبرنگارجنگ و عکاس خبری معتقد است: برگزاری جشنواره های عکس شبیه جشنواره عکس برج میلاد تهران باید منجر به تغییر نگاه عکاسان و شهروندان نسبت به این اثر مدرن شود و در نهایت این معماری نوین باید هویت ملی را به دل خانه های تک تک شهروندان ببرد.

به گزارش روابط عمومی برج میلاد تهران، سعید صادقی همزمان با برگزاری دومین جشنواره بین المللی عکس برج میلاد تهران با شعار "ایرانی می تواند"، با بیان این مطلب گفت:برج میلاد یک سازه معماری است و نگاه عکاس نسبت به این معماری باید بگونه ای باشد که حال و احوال زندگی را تغییر دهد تا مردم بتوانند با این اثر ارتباط برقرار کرده و نسبت به ثبت خاطرات ملی با این اثر اقدام کنند.

وی افزود: در طول تاریخ معماری همواره با تمایلات مدنی ارتباط ایجاد می کند و کیفیت زندگی در شهر را بالا می برد. وقتی صحبت از معماری اثری همچون برج میلاد است که حالا به نماد ملی پایتخت تبدیل شده است، توقعات هنرمندان و همچنین شهروندان در کیفیت معماری بالا می رود و باید در روند حیات اجتماعی مردم نیز نقش داشته باشد تا عکس های ثبت شده روح و زندگی داشته و افراد حتی با گذشت چندین سال با دیدن عکس خود در کنار برج میلاد، حس نوستالوژیکی نسبت به این نماد ملی داشته باشند.

به گفته این عکاس، باید از تجربیات گذشته بهره برد تا بتوان یک جشنواره عکس موفق و تاثیرگذار برای معرفی این نماد به عنوان یک اثر معماری نوین در ایران، در سطح بین الملل برگزار کرد. البته به زعم من باید از سایرهنرهایی همچون موسیقی، مجسمه سازی و ... نیز برای این اقدام استفاده کرد، چرا که هر هنر تکمیل کننده هنر دیگر است و می تواند ما را در جهت رسیدن به اهدافمان یاری رساند.

صادقی تصریح کرد:برج میلاد تهران برای جلب اعتماد شهروندان و هنرمندان باید امنیت و هویت لازم را به شهروندان هدیه دهد، قطعاً با گذشت زمان برج میلاد می تواند به این جایگاه برسد. برج میلاد باید به جایگاهی برسد که مردم با دیدن آن یا با ورود به آن ارزش های دینی، مذهبی، هویتی و معماری ایرانی را به طور کامل در آن ببینند که قطعاً در گذر زمان به این مرحله خواهد رسید.

تاریخ خبر:  1395/05/23